Saturday, August 19, 2006

Utställning på Hallwylska, vinbärs- och hallonkalas.

Mamma kom på onsdag förmiddag till Inuti med en hel påse som vi gav bort där- med smulpajer och muffins.Jag och mamma åt lunch ute på restaurangen Green Dale, sedan efter lunchen blev det uppskattat med fika på Inuti. Sedan var det dags. Vi åkte och gick i grupper till Hallwylska museet. Inne på borggården hängde fyra stora segeldukar med våra verk på. Det var underbart. Se www.inuti.se!
Vi kom hem sent, vid 9-tiden, till Gävle.
Jag fick en minisemester igen. Nu är jag här och plockar litervis med röda och svarta vinbär och ett fåtal hallon. Det är roligt samtidigt. Hanna, vi och Mahts åkte till Söder och Hanna bjöd på Kinalunch och kaffe på en restaurang. Vi fikade hemma, och sen var det svamputflykt i skogen. Fram på kvällen gjorde mamma sylt.
I dag är det sista bärplockningsdagen för min del i augusti månad. Jag plockade först en eller två liter röda vinbär och hade sällskap med Mio. Höll på mycket länge. Sedan plockade mamma svarta vinbär, de finns i mängder fortfarande. Jag gick omkring hallonbuskarna med en kanna och fick ihop en halvliter. På kvällen gör mamma saft och sylt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home