Wednesday, June 28, 2006

Utflykt till Hallwylska muséet, rabarberpremiär och måndagskväll.

Jag var med en liten grupp och en handledare som hette Pia, som åkte till Hallwylska.
Det är ett palats och det är första gången för mig som jag varit där. Jätteroligt var det, och det var så fint. Vi såg en dramatiserad visning från när Karl den femtonde var kung i Sverige.

Rabarberpremiär och allsång: I dag på Inuti hade jag med mig rabarber från vår trädgård i Gävle. Jag hade med den till en handledarvikarie, som heter Karin, som bjudit på rabarberkräm. Det räckte till allihop. Hemma jobbade Anna, och i kväll var det allsångspremiär med Anders på Skansen på TV.

Skön måndagskväll vid TV:n: Jag har jobbat med träbitar inne i skulptur på Inuti. Jag blev klar med min båtmodell av Titanic, men det var lite tröttsamt med träslöjden. Sen i kväll visades en till Dickensfilm i flera delar på TV, halv åtta på kvällen, och efter det första delen av Olivia Twist. Den går i tre halvtimmeslånga avsnitt.

2 Comments:

Blogger fantazia26 said...

Hejsan Momoko ! Kul att du tyckte om palatset på Hallwylska! jag blandar jämt ihop det med annat palats!
Snart skall jag på bio det är för varmt ute hare gött kjam cilla

12:51 AM  
Blogger fantazia26 said...

Hejsan Momoko Du ritar jätte fint!
Det är kul att man kan lägga ut bilder på bloggen
Ha en toppen dag kjam cilla sakanar dig jätte mycket! Gillar bilden när du sitter i trädgården och dricker kaffe!

12:53 AM  

Post a Comment

<< Home