Tuesday, June 06, 2006

Nationaldagar och Annandag Pingst.

Nationaldagen 2005: Jag firade Svenska Flaggans Dag med att läsa tidningen två gånger. Frukost, både kaffe och te, tända ljus, lyssnade på Taube. Sedan var jag, Henrik, Peter och Agneta i galleriet och ställde i ordning allting till morgondagen. Det blir fint och superkul! Vi gick ut och åt kinabuffé på ett ställe och sedan hälsade vi på hos Agneta en stund allihop.
Hanna och mamma kom precis från Gävle och pappa kom också.

Nationaldagen 2006: I dag gick jag upp tidigt för att se en morgonlångfilm, Babe, en liten gris. Sen har jag vattnat luktärter och min aubergineplanta. Åt sedan sen frukost och unnade mig senare en sallad med räkor på min och mammas favoritservering och till sist läste jag i Hermans historia om Gustav Vasa.
För ett år sedan hade jag och Henrik utställning i Gamla Stan i två veckor.
Lars- Åke, Babsan, köpte en tavla med Gustav på. Det är jag så glad över i dag.

Annandag pingst: En hel ledig måndag i dag. Skönt med sovmorgon, och det var också skönt att slippa åka taxi med Jansson. Jag åt frukost ganska länge och spelade på min enda pianoläxa. Har gått runt i lägenheten och på balkongen och har vattnat alla växterna. Jag köpte blommor på torget och åkte till Erik för sista gången före sommaren.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home