Friday, June 23, 2006

Midsommaraftnar


Midsommarafton 2006: Nikko fyller arton år i dag, det hade jag nästan glömt bort.
I dag firade vi med att ta bort en del blommande kirskål och gå ett varv runt trädgården. Mamma visade mig alla blomstrande sevärdheter. Sen åt vi midsommarlunch och efter det gick vi till Boulognerskogen i Gävle och tittade på både midsommarstången och dansen. Det var kul. Som avslutning på dagen grillade vi potatisknyten och majs. Till efterrätt åt vi mammas goda krusbärspaj.
Midsommaren 2003: Firar midsommar med pappa i år. Jag var hos honom i nu två dagar. Det var midsommarfint hos honom. Nog hade jag önskat att vi skulle ut och titta på midsommarstången och dansen. Men det är regnigt och vi har det bra inomhus. I dag har vi ätit lätt sommarmat. Jag spelade Taube på CD:n och i kväll åt vi jordgubbar.
Midsommarafton 2000 hos Wickmans i Sund: Vi är i Öregrund och firar midsommar. En f.d. barnkoloni. Vi har ätit. Sen tog vi en badtur. Det bjöds på kaffe och tårta efteråt.
Midsommarafton 1999 hos Bissa i Sörmland:Vi gick get- och hundpromenad ner till midsommarstången och vände. Vi har sovit i sovsäck. Sen gick vi på promenad. Pappa gjorde midsommarkransar. Jag ville inte ha. De har en kaja också som har tappat rösten. Den heter Kaj. Jag har varit nere och hälsat på hönsen.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Men oj vad mycket roligt ni har gjort, i år och tidigare!
Att det regnar ibland är nog bara bra, då kan man vara inne och skriva böcker - om man är författare. Igår träffade jag den berömda författaren Bengt Pohjanen. Han har en kyrka som liknar den vi besökte i Vårberg. Det ska vli spännande att läsa Din bok om kungar på medeltiden.

2:29 PM  

Post a Comment

<< Home