Saturday, June 17, 2006

Senaste tiden.


Fredag 16/6 Lyckad och trevlig sommarfest:
Det var en så underbar dag på Inuti med soligt och varmt väder. Jag och Peter jobbade som assistenter åt pappa Katsura som kocken, att stå för maten. Det bjöds på sushi, misosoppa, te och efterrätt.
Trevligt med flera som hjälpte till. Eva, Ninna, Pia och Cilla. Det kom mycket folk, ifrån styrelsen och stiftelsen och Inuti 2. Busters farbror James hade hand om musiken och underhållningen.
Torsdag 15/6: I går har jag storhandlat väldigt mycket med en envis personal som tyckte att jag skulla handla alltihop. Idag, torsdag, var jag med både Peter och Changim och handlade de sista grejorna till fredagsfesten i morgon. Jag är nog lite nervös som jag inte borde.
Onsdag 14/6: I dag var jag först i skulptur och på bordet låg en hel hög med träbitar- som något slags work shop. Jag designade bara en långsmal båt och ett isberg. Sedan efter en snabb lunch fick jag åka med Peter i hans bil till Japanska Affären och hämta hem varorna. Sen höll jag tyst om en hemlighet.
Tisdag 13 juni: Jag började med en ny bok till sommararbete, med hjälp av Agneta, som fick heta Kolmården av någon. Så nu har jag två böcker. Jag jobbade med den i dag. Tänkte inte på något annat. Sen i kväll var det en romantisk kväll med middag och film- Titanic.
Måndag 12/6 Varm sommardag: Det var lika varmt som i går. Nu har det gått två år och tolv dagar sen första juni, då jag kom till Inuti. Men jag trivs där fortfarande.
Söndag 11/6 Jättevarm sommardag: 25 grader varmt i solen, men det känns som 30. Jag åt frukost ute på min varma balkong i dag.
Lördag 10/6 Hemma i helgen: I helgen är jag hemma hos mig i Solberga. Ibland måste man vara det också.
Mio fyller fem år i dag och hoppas att hon kanske får tårta och presenter.
Dagens planering var, att jag har gått på promenad och varit på biblioteket och tittat på en massa bokfynd på ett bokbord till försäljning. Sen gick jag själv på kondis och fikade.
Fredag 9 juni En ljus och varm dag: Jag höll på att putsa och sandpappra på fisken igen, skulpturen, som jag inte hade gjort på hela veckan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home