Wednesday, December 27, 2006

Jullov i Gävle.

Tisdag den nittonde jobbade jag på två omslag till två nya böcker med Agneta Hill. Onsdagen var sista jobbdagen i år. Jag städade på min plats. Julledigt i några veckor! Det är skönt att vara hemma och ha lugnt. På fredagen reste jag på julsemester till Gävle. Vi startade med julmaten i förväg. På lördagen hjälptes vi åt att klä granen. På julaftons morgon hittade vi julstrumpor med godis och paket och sedan åt vi ett dignande frukostbord. Birgitta kom med hemlagade köttbullar och skinka. Mamma har gjort olika sallader, potatis, olika inläggningar och Hanna har gjort Janssons frestelse. Mamma läste Julevangeliet. Jag har fått av Nalle och Tiger en te-och chokladkopp med mitt namn på ena sidan och en uggla och bad-och dusch-gelé. Av Hanna, Mio och Mahts fick jag den senaste boken David Copperfield av Charles Dickens. Av moster Birgitta fick jag en silversked ifrån Guldfynd. Och av mamma har jag fått en hög med gamla böcker och en pall av Hantverk och Hemslöjd och två CD-böcker om Saltön ifrån TV-serien och en almanacka. Allra sist ifrån Tomten fick jag en bok hur man ritar manga, choklad och konfekt och badgrejor.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home