Monday, May 01, 2006

Mer om slutet av april

I lördags tog jag det lugnt på förmiddagen med fint kaffe och såg en långfilm på TV 3. Jag var hos pappa över majhelgen. Vi har ätit grönsaksoppa till lunch, som pappa gjort, och sedan promenerade vi ut i naturen i det här fina vädret. Klockan 7 var det igen Laura Trenters Pappa Polis.
30 april fyllde kungen 60 år. Vaknade halv 9 och åt frukost. Sedan har man tittat på TV om kungens 60-årsdag. ute är det jättefint, fastän det rinner och kliar i näsa och ögon. Jag och pappa åt biffar, ris och sallad till lunch. Klockan 8 på kvällen promenerade vi till majbrasan och hälsade våren välkommen.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Ylva!

Jag fick tips om din blogg från svenska Downföreningens hemsida och bestämde mig för att ta en titt!

Jag jobbar som verksamhetsledare på en föreningen i Finland som är motsvarande till Sveriges FUB. Jag är Finlandssvensk och kan därför svenska. Vi håller på att göra en hemsida åt vår föreningen, så tyvärr kan jag ännu inte säga välkommen till den - men snart... Du kan däremot besöka förbundets hemsida om du vill, den är: www.fduv.fi

Ha det bra och fortsätt att skriva!

2:57 AM  

Post a Comment

<< Home